ADHD.

Bestämde mig för att läsa mera om Adhd, för att jag tycker det är intressant. Pga att jag har fått höra hela mitt liv att jag lider av några bokstäver, här nedan är det lite om syptomen. Kanske ska ta och ringa min käre doktor och be om att göra lite tester?

Vuxna med ADHD beskriver ofta en ständig känsla av rastlöshet, svårigheter att slappna av och vantrivsel när inget intresseväckande händer. Man har svårt att upprätthålla uppmärksamheten och tankarna bär lätt iväg när man håller på med teoretiska arbetsuppgifter. Man blir lätt störd av ovidkommande intryck och tankar och ofta glömmer man överenskommelser och tider. Det är vanligt att man glömmer var man har lagt sina saker. Ofta handlar man innan man har tänkt efter och man har svårt att behärska sina känslor. Personer som fungerar på det här viset hamnar lätt i konflikt med omgivningen. Många vuxna med ADHD har svårt att planera och organisera sitt arbete eller sina studier, de har svårt att ta tag i uppgifter som måste göras eller slutföra uppgifter som är påbörjade. De har ofta svårt att hantera komplexa situationer, handlar impulsivt och drar inte lärdom av sina misstag.


Kommentarer
Postat av: shervin

HAHAHAHHAHAHHA JAG DÖÖR!

2010-01-14 @ 15:49:04
Postat av: CILLS

TJA ADHD :)

2010-01-16 @ 17:00:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0