En liten skit tanke om livet.

Satt nyss och kikade på LA Ink, var ett par som kom in och tattuerade ett porträtt på sin dotter som gick bort i cancer vid 16månader, dom startade en fond i dotterns namn "Kayla fonden", för dom vela hjälpa andra människor med cancer och vill vara med och besegra den.

Visst är det en fin tanke, men hade deras lilla dotter inte fått cancer hade dom aldrig startat fonden. Varför har människor så svårt att göra något bra utan att de ska behövt varit med av något typ av trauma? Jag kan stå för att jag inte funderat speciellt många ggr på att skänka pengar till cancerfonden. Skänkt typ 30kr på sms till rädda barnen en gång, hur svårt är det att skänka iallafall en hundring i månaden till någon organistation? Det har vilken som helst råd med, alla kan undvara hundra kronor i månaden.

Samma sak gäller personer som dör helt utan vidare, vart frisk och kry ena dagen, sen död nästa. De som kännr någon det blivir så med inser direkt att man måste bry sig om sin familj och vänner mycket mera och inte bråka om små saker, för man vet aldrig vad som händer. Varför kan man inte bara vara glad för det man har? Leva livet som om det vore den sista dagen varje dag. Inte lacka ur totalt på sin mamma/pappa för dom inte tvättat den där klänningen till fredagen som du skulle ha på dig just idag? Eller lessna ur totallt på din parter för den råka komma lite senare än vad hon/han sagt. Tror de flesta har förståt poängen vad jag menar. Va fan LEV, livet ska vara roligt. Från och med idag ska jag iallafall försöka bli mer omtänksam,ödmjuk,snällare,givmildare,trevligre och positivare m.m. Tycker jag alla kan försöka med.

Det var allt från mig idag, hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0