MMA, åsikt från min hjärna.

Hej, mina fåtal läsare. Skriver nu ett in lägg om kampsporten MMA, tänker tillägga att jag inte håller på med denna sport. Ja MMA är nu tillåtet i sverige och för dem som inte vet vad det är, så är den en kampsport där massa olika kampsporter är mixad. MMA står för Mixed martial arts. Man får göra nästan vad som helst, förutom typ, bitas, klösa stoppa fingrarna i ögona (alltså på motstånadren) på sig själv går det nog bra elelr slås på kuken. Inte heller slag mot bakskallen är tillåtet. Ja ni fattar.

Vilket fall som helst har det nu blivit tillåtet i Sverige, och det är ett jävla liv kring det, att man blir sååå skadad, att det kommer föda fram mer våld, och att det blir skador på hjärnan. osv. You name it. Nu är inte jag super insatt i det här, men har iallafall en åsikt. Jag har inga problem med sporten snarare tvärt om. Ni som förbjuder era barn att hålla på med kampsporter, som tex MMA. För ni tror att era ungar blir våldsammare. Hur fan tänkte ni då? Ni tillåter era barn spela våldsamma spel, där man verkligen får en fin uppfattning om hur det känns att bli sparkad i magen, få ett käftslag med näven, knäad på låret osv osv. Sen går era barn ut och super skallen av sig, blir lack på någon och den stackarn ska ha styrk så klart. Så nu har dom spelat ultimate fighting och tänker nu jävlar får han/hon en smäll så han däckar. Pang tjong, får den personen en jävla känga i magen. Och kanske fått en inre blödning, spräck mjälten eller något. Kanske inte går det så långt, och personen som sparka kanske inte fick sån kraft i sparken om den var full. Men det KAN hända.

Nu säger inte jag att alla ska börja med kampsport för att känna på hur det känns att få en smäll. Det jag menar är att, de som håller på men kampsport tränar, tränar och tränar. BYgger muskler för att kunna ta emot en sådan smäll, och lär sig att parera slagen. Jag vet inte om det heter "parera" inom kampsports världen, men jag kör på den.  Så dom inte får smällen. Vill man hålla på med kampsporter klart som ska få prova på, och om dom inte tycker om det, kanske tycker det är för hårt. Då vet dom hur de känns att få en smäll och att få slå, och KANSKE ger fan i att bråka på gator för de vet hur jävla ont det gör om man inte är vältränad och vet hur man beter sig när man ser det kommer en knytnäve i slowmotion mot ansiktet. 

Så tror jag, keep on fighting!
Det var allt från mig, tack hej.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0